Det ligger mye innsats og kostnader bak bryllupskjøring. Investeringskostnader og oppdragstid er bare en liten del av det hele.

GJØR DAGEN STRÅLENDE

Bryllupskjøring med stil løfter ethvert bryllup. Selv i rimeligste klasse stiller vi klare krav til utleier. Her er info som er med på å både sikre og farge bryllupsdagen..

1. SIKKERHET
2. Minst attraktive type brudebil
3. Mest attraktive type brudebil
4. Forespørsel/ booking
5. Bryllupskjøring - Muligheter/ tips
6. Annonsering Info her

1. SIKKERHET

Ta ingen sjanser på den store dagen. Alt for ofte blir vi kontaktet av brudepar som har leid en fin veteranbil på nett, hvorpå sjåfør eller bil har fått akutte problemer. Surr og usikre leveringer skjer aldri her. Bryllupskjøring bør sikres med kontrakt direkte via oss, hvorpå leietaker får erstatning selv ved kun 10 min forsinkelse. Eier får ikke noe før oppdraget er utført. Våre kvalitetskrav har ført til et enestående innhold, utleier gjør alltid optimalt forarbeid, sjåførene leverer profesjonelt og bommer aldri på tid.

Politiet har stoppet bryllupskjøringer fordi svart utleie er økende. I Norge er det krav til regnskap, kontrakt med foretaksnummer og spesifisert 10% mva når utleie profileres. Profilert utleie krever spesialforsikring, alternativt skal formidler stille økonomisk sikkerhet. Det finnes ingen annen formidler i Norge som sikrer leietakere, stiller bankgaranti og behjelper veteranbileiere trygge leieforhold.

2. Minst attraktive type brudebil

Stretchlimousiner/ Amcarflak (1960-2000 talls) ansees som for ordinært for mange og har et "harrystempel" til bryllupskjøring.
Shadow, Spur, Corniche, Spirit.. Firkantede "billigRolls-Royce" (1965-90 talls). Bruktpris som folkevogner. Dårlig omdømme.
Nye luksusbiler
benyttes derimot en del i lavbudsjettbryllup. Oftest Bollywoodpyntet, men får likevel lite oppmerksomhet. Attraktivt på 70 tallet. Avtok i takt med at nye luksusbiler er blitt vanlig i ordinær trafikk.  Unntak er de store Rolls-Royce Phantom.

3. Mest attraktive type brudebil

1910-1960's veteranbiler er mangelvare og får høyeste score på nettsøk. Ingen type kjøretøy blir booket så tidlig som særegne veteranbiler. Eksklusive sportsbiler i millionklassen (Lamborghini/ Ferrari etc..) benyttes mye i innvandrer/ muslimske bryllup. Hest og vogn ligger også høyt i kurs, men til de korte distanser. Kvinner forespør oftest eksklusive veteranbiler av kjente merker. Menn er mer altsøkende.

Uansett valg, bryllupstransporten har tradisjon av å være noe folk ikke opplever til hverdags, skoleball eller vanlig party.

4. Forespørsel/ booking

"SØK I FYLKE" via menyen øverst. Forespør gjerne to tre kjøretøy, da ikke alle leier ut til bryllupskjøring. Mye er ofte opptatt, da mange sikrer seg brudebil tidlig. Veteranbiler for vinterbryllup er merket med stjerne* i heading. Du får normalt svar innen 12 timer.
4 timers leie er mest vanlig når brud skal hentes før vielse. Ellers holder ofte 3 timers leie. Unngå stressberegning. Prisforskjell er minimal. NorgesKlenodier tar ingen provisjon eller honorar. Utleier har betalt en liten annonseringskostnad.

5. Bryllupskjøring - Muligheter/ tips

Pynting av bryllupsbil med silkebånd (og evnt flagg) er ren stilfull tradisjon. Blikkbokser unngåes på eksklusive veteranbiler.
Spesialmuligheter som bilkortesje, VIP-pakker m.m kan besørges. Info her

Bryllupskjøring innholder oftest først henting av brud og far (el. forlover) for kjøring til kirke. Etter vielse er seansen/ avreise et av bryllupets høydepunkter. Kjøring går til fotolocation hvor fotograf gjerne trenger en time eller to. Derpå går turen videre til festlokalet. Noen velger også nattkjøring etter festen.
Gjestene og brudebil er selve rammen rundt brudeparet. Gjestene samles normalt alltid rundt brudeparet ved avreise etter vielse og ankomst festlokale.

 "Bryllup uten bil, er bryllup uten stil"  Ordtaket er nok overdrevet. Men en bra bil løfter i hvertfall nivået og synligheten betydelig