1941 Buick Roadmaster Phaeton

1941 Buick Roadmaster Phaeton

Nei, dette har ikke vært Kong Haakon VII’s Buick

Ikke så rart mange spør, for Kong Haakon hadde en tilsvarende representasjonsbil, men et par år eldre. Denne er til forveksling svært lik fordi den er av samme merke, epoke, farge og største toppmodell fra bilmerket Buick. En heller sjelden utgave av den store Buick Roadmaster Phaeton.

På varme sommerdager er den nytelse på sitt aller beste. Ha taket nede hele tiden, eller kun i første og/ eller siste fase av kjøringen for å ivareta frisyre til fotosession etc. Ved hastighet på større veier eller når det er dårlig vær er det klart greit å lukke taket. Ved by-cruising vil de fleste ha taket nede om solen skinner. Sommer i byene er også alltid høytid for hyggelig respons fra publikum, spesielt når den benyttes til bryllupskjøring.

Det kommer ofte ønsker om å sitte oppe på bakseterygg for å lage stemningsbilder. Slikt skal evnt alltid avklares på forhånd.

Roadmaster cabriolet ble kun produsert et par hundre av og klart romsligere enn alt av to dørs cab, uansett bilmerke. På eksklusive biler før 2.verdenskrig var det en selvfølge at passasjerer ikke skulle måtte klatre over forsetet for å komme på plass. All passasje inn og ut skulle være enkel, ikke minst for de som skulle sitte bak.

Motoren på 165 hestekrefter var i 1941 sterkere enn alle andre amerikanske bilmerker. Selv også de største Packards, Cadillac og Chrysler. Med god plass til tre foran og tre bak var Buick’s storbil på nivå med de aller beste på alle måter i 1941.

1-3 timer: 8.000,-    Pr. påbegynt ekstra time etter 3 t: 1.000,-

Farge: Svart   Interiør: Varm oker   Antall seter: 6

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Mobil

Melding

Skriv inn koden fra bildet
captcha

Her kan du forespørre annonsøren. Din henvendeles er uforpliktende. Du får normalt svar innen et døgn.