Verksted
Bar
Om oss på mobil

Norgesklenodier driftes av Aktivitetshuset Staals

Nisjebedrift, etablert 1995 på hjørnet av Strømmen storsenter. 3 etasjer med aktiviteter, mosjon og opplevelser. Vintage interiør, kaffebar, sportsantikviteter og veteranbilutleie. Lokalene var i gamledager spisesal og dusjanlegg for Strømmen Staal (1902-1978), verdens første som støpte i rustfritt stål. Gigantiske skipsdeler ble laget her, busser produsert og biler fra Amerika satt sammen.

Norgesklenodier driftes av Aktivitetshuset Staals

Nisjebedrift, etablert 1995 på hjørnet av Strømmen storsenter. 3 etasjer med aktiviteter, mosjon og opplevelser. Vintage interiør, kaffebar, sportsantikviteter og veteranbilutleie. Lokalene var i gamledager spisesal og dusjanlegg for Strømmen Staal (1902-1978), verdens første som støpte i rustfritt stål. Gigantiske skipsdeler ble laget her, busser produsert og biler fra Amerika satt sammen.

LV dame staals

Nordens første bil ble også laget på Strømmen. «Locomobilen» ble omtalt som en virkelig raritet av Aftenposten i 1887. Veteranbil på Strømmen er altså en sentral del av norsk bilhistorie.

Staals styrke er at driften har flere type aktiviteter, flere ben å stå på, 18 ansatte hvorav over halvparten jobber direkte med Norgesklenodier. 24 års drift er en styrke i seg selv.

Formidlingsbasen Norgesklenodier.no er ingen «big business». Til det er drifts og ansvarkostnadene for høye. Drivkraften er interesse, for bileiere betaler kun det som skal til for å få det til å gå rundt. Staals blir da ikke et fordyrende ledd men en betydelig garantist for kvalitet og sikkerhet.

Kvinner er i flertall av de som booker bil. På bryllupsmesser forteller mange at de vil unngå at mannen går for noe hårete eller som ikke passer til et ellers perfekt bryllup. Mannen leier til høyeste snittpris. Tidenes to mest kostbare bookinger med langkjøring er likevel utført av kvinner.

Om oss

Nordens første bil ble også laget på Strømmen. «Locomobilen» ble omtalt som en virkelig raritet av Aftenposten i 1887. Veteranbil på Strømmen er altså en sentral del av norsk bilhistorie.

Staals styrke er at driften har flere type aktiviteter, flere ben å stå på, 18 ansatte hvorav over halvparten jobber direkte med Norgesklenodier. 24 års drift er en styrke i seg selv.

Formidlingsbasen Norgesklenodier.no er ingen «big business». Til det er drifts og ansvarkostnadene for høye. Drivkraften er interesse, for bileiere betaler kun det som skal til for å få det til å gå rundt. Staals blir da ikke et fordyrende ledd men en betydelig garantist for kvalitet og sikkerhet.

Kvinner er i flertall av de som booker bil. På bryllupsmesser forteller mange at de vil unngå at mannen går for noe hårete eller som ikke passer til et ellers perfekt bryllup. Mannen leier til høyeste snittpris. Tidenes to mest kostbare bookinger med langkjøring er likevel utført av kvinner.

Status pr.sept.2019. Alex, Robert, Lenviken, Andre’, Thomas, Christin, Dåvidas, Martin, John, Marcin, Rickard er vårt eget mannskap i tillegg til alle bileiere. Vi stiller opp som sjåfører, befarer kjøretøy som ønskes inn i basen og får til tider oppdrag med kjøpsbefaring av veteranbil.
Nå i september går turen til England for bilvurdering for kunde. Veteranbil er et betydelig kompetansefelt vi jobber med hver uke hele året.

Status pr.sept.2019 er et eget mannskap på 10 personer. Vi stiller opp for bileiere, og et par av oss befarer kjøretøy som ønskes inn i basen. Foruten dette får vi også til tider oppdrag med kjøpsbefaring. Veteranbil og bryllupsbiler er et betydelig kompetansefelt og engasjement hver uke året igjennom.

Kontakt oss her for spørsmål eller hjelp og vi svarer innen 24 timer. Beskrivelse over hva alle sidene inneholder er på vår Forside.

Om oss
Om oss